وكيل اتفاقي كيست و شرايط گرفتن وكيل خوب

هر آنچه بايد از وكالت و حقوق بدانيد

وكيل اتفاقي كيست و شرايط گرفتن وكيل خوب

وكيل اتفاقي كيست و شرايط گرفتن وكيل خوب

طبق گفته يك وكيل خوب در اصفهان معمولا جهت طرح دعوي در مراجع قضايي يا دفاع در مقابل مشاجرات مطرح شده از سمت شاكيان نياز است كه از ضوابط و مقررات حقوقي مطلع باشيم، و اگر از انان مطلع صدمات جبران نشدني متوجه ما مي شود. به اين خاطر خيلي از افرادي كه مي خواهند وكيلي عالي در امر حقوقي آن ها را هدايت كند و به وكلاي دادگستري رجوع مي‌كنند و مشاجرات خود را براي اين وكلا مطرح مي كنند. اما شما در ساير حالات اين امكان را داريد كه فرد ديگري را كه وكيل دادگستري نيست جهت دفاع از اسناد خود در دادگاه انتخاب كنيد كه به اين فرد ، وكيل اتفاقي مي گويند. وكيل عالي در اصفهان اين مطلب را براي شما اماده كرده است تا با كلمه وكيل اتفاقي و شرايط استفاده از آن آشنا شويد.

شرايط وكيل اتفاقي خوب

حتما تمامي اشخاص اين امكان را ندارند از وكلاي خوب و ماهر و زبردست دادگستري براي طرح دعاوي خود بهره مند شوند به اين دليل كه وكلاي خوب دادگستري پول بسيار زيادي را براي طرح دعوي يا دفاع از شما مطالبه خواهند كرد . كانون وكلا در حالاتي كه موكل توان مالي خوبي نداشته باشند ، وكيل معاضدتي را جهت طرح دعوي يا دفاع از ان ها معرفي مي نمايد. اما شيوه ديگري هم وجود دارد كه اشخاص ميل دارند از نزديكان خود كه به ضوابط حقوقي آشنا بوده و تماما از مشكلات حقوقي آن ها خبر دارند شخصي را به عنوان وكيل در دادگاه برگزينند كه ميتواند يك وكيل خوب در اصفهان از نظر مردم باشد. اين سبك از وكالت براي ممانعت از ضايع شدن حقوق اشخاص به وجود آمده است. البته لازم است اين مورد ذكر شود كه منظور از وكالت اتفاقي اين است كه فرد داوطلب وكالت اتفاقي بي داشتن پروانه وكالت دادگستري به طور كاملا محدود از حق و حقوق بستگان خود دفاع مي كند و داشتن علم حقوقي از احتياجات مهم وكالت اتفاقي به حساب مي ايد.

بر مبناي قانون مصوبه ۱۳۱۵، افرادي كه به ضوابط حقوقي اجهاف تمام داشته باشند و ميل به دفاع از نزديكان نسبي يا سببي درجه دوم تا درجه سوم خود دارند اين امكان را دارند كه سه بار در سال جواز وكالت اتفاقي را بگيرند و از نزديكان خود در دادگاه دفاع نمايند.

پس فردي كه داوطلب وكالت اتفاقي ابتدا بايد اطلاعات حقوقي لازم را داشته باشد، دوما از وكلاي دادگستري نباشد و جواز وكالت هم نداشته باشد، سوما، ميل به دفاع از بستگان نسبي و سببي و بستگان درجه دوم و درجه سوم را داشته باشد و چهارماه دوست داشته باشدكه به شكل اتفاقي سه بار در سال امر وكالت را انجام دهد. الزامي است وكيل اتفاقي در دادگاه حاضر شود و از موكل خود هم دفاع كند.

اشخاصي كه داوطلب اين طور وكالتي هستند، الزامي است بعد از رجوع به كانون وكلاي دادگستري، درخواست خود را با مدارك قانوني ديگر به كانون عرضه كنند و به دنبال ان تمبري ۱۰ هزار ريالي باطل نمايند. داوطلب وكيل اتفاقي بايد در خواست دهد تا پروانه وكالت براي او صادر شود و بايد خود را به شكل كامل معرفي كند و سطح تحصيلات و تجربيات و علت هاي اثر گذاري خود را در وكالت اتفاقي نزديكان خود، اطلاعات كامل موكل و ادرس آن ها و درجه نزديكي خود را به آن ها و بحث وكيل اتفاقي را هم اطلاع دهد و پس از آن همه مدارك خود را به كانون وكلا ارائه داده تا جواز براي او صادر شود.

نكته مهم وكيل اتفاقي

الزامي است فرد داوطلب وكالت اتفاقي براي هر بحثي كه در آن ميل به دفاع از موكل خود را دارد، همه مدارك و پيوست هاي آن بحث را اماده كرده و به كانون وكلا ارائه نمايد. حتي در صورتي كه در مشاجره اي يك يا چند بحث براي وكالت اتفاقي موجود باشد ، فرد داوطلب وكالت اتفاقي الزامي است براي هر يك مدارك و اسناد خود را مهيا كند، به جز اين مورد كه كانون وكلا بر اساس به تشخيص خود مطالبه تكرار مدارك و اسناد را نكند و در نخستين بار همه مدارك و مستندات را بپذيرد.

وكيل عالي در اصفهان اظهار دارد كه كانون وكلا اين امكان را دارد كه از هر كدام از داوطلبان، آزمون وكالت اتفاقي بگيرد كه اگر شرايط اثبات و قبولي در آزمون حاصل شد ، هر كدام از متقاضيان در دسته كانون وكلا خواهند بود كه اين امكان را دارند در هر بحث مطابق ميلي وكالت اتفاقي را انجام دهند و پس از پذيرش در آزمون كانون وكلا اين امكان را دارند براي هر داوطلب پروانه وكالت را صادر نمايند.

فرد داوطلب در نهايت بايد هزينه معين شده كانون وكلا را جهت صادر جواز وكالت اتفاقي بپردازد تا قادر باشد از موكل خود در دادگاه دفاع نمايد . وجه دريافت مجوز وكالت اتفاقي در هرسال تغيير مي كند.

هدف واطلب وكالت اتفاقي

معمولا طرح دعوا در دادگاه و يا دفاع از حق سايرين علم حقوقي كافي را نياز دارد. اما اينكه بي دانش و تجربه لازم نمي شود به برايند كار وكالت ان چنان اطمينان داشت. پس نبود علم حقوقي و نداشتن تخصص و تجربه كافي در دفاع از حق موكل سبب شد تا حق اشخاص پايمال شود يا به اندازه كمتري درخواست شود و يا اينكه در خواست به كندي انجام شود. به اين خاطر است كه بهره گيري از وكيلان خبره و با تجربه جهت پيگيري كار موكلان در دادگاه امري الزامي و مهم تلقي مي‌شود.

وكيل عالي در اصفهان ، با سال ها تجربه موفق در حيطه هاي مختلف حقوقي شما را در امور حقوقيتان ياري مي كند تا به موفقيت برسيد. با اينكه بودن يك وكيل خوب و كارامد جهت نيل به اهداف در دادگاه‌ها از احتياجات اصلي موفقيت به حساب مي ايد، اما متاسفانه بعضي از اشخاص به خاطر مشكلات مادي نمي توانند از وكلاي زبردست بهره مند شوند. چرا كه جهت داشتن وكيل بر اساس نوع مشاجره بايد وجهي به عنوان حق الوكاله داده شود كه بعضي از اشخاص از طور تواني را ندارند.

پس با مد نظر قرار دادن اين بحث، قانون پيش بيني‌هاي مورد نياز را انجام داده و در اصل ۳۵ قانون اساسي كشور به آن پرداخته است. در اين اصل در خصوص دسترسي راحت به وكيل و ممانعت از پايمال شدن حقوق افراد بحث شده است. در اين اصل اورده شده است كه همه طرفين مشاجره كه در دادگاه حضور مي يابند ، اين امكان را دارند كه براي خود وكيل بر گزينند. اگر كه دو طرف مشاجره نتوانند براي وكيل خوب در اصفهان اقدام كنند بايد امكانات مورد نياز براي اين كار به آنها داده شود.

بر اساس به اين اصل قانون، اگر كه اشخاص توان مالي مورد نياز جهت گرفتن وكيل خوب و خبره را نداشته نباشند، حكومت با هزينه خود وكيل دادگستري جهت دفاع از حقشان معين مي كند كه به اين وكيلان، وكلاي معاضدتي اطلاق مي گردد. در اين بين مي توان به غير از بر وكلاي معاضدتي از اشخاص ديگري هم استفاده كرد. اشخاص كار بلدي كه دسته وكلاي دادگستري جاي ندارد اما قادرند از حقوق موكلان دفاع كنند. پس اين گونه پاي وكلاي اتفاقي به ماجراي دفاع از حقوق موكلان باز مي‌شود.

تشريفات و مدارك لازم براي وكالت اتفاقي

الزامي است داوطلب وكالت اتفاقي قبل از ارائه درخواست، خود را به شكل كامل معرفي كند.

متقاضي وكالت اتفاقي الزامي است براي درخواست صادر شدن جواز وكالت، فتوكپي از مداركي را هم اماده كند و به درخواست خود پيوست كند. اين مدارك در زير اورده شده اند.

كپي شناسنامه، كپي آخرين مدرك تحصيلي، دو قطعه عكس سه در چهار، فتوكپي شناسنامه موكل يا موكلان، مدرك احراز كننده نزديكي وكيل با موكل يا موكلان، اصل مطالبه موكل، اخطار يا گواهي مرجع قضايي در ارتباط با رسيدن وقت بررسي پرونده و كپي از كارت پايان خدمت و يا معافيت جهت وكيلاني كه شامل خدمت نظام وظيفه هستند از مدارك الزامي است كه بايد به مطالبه صادر شدن جواز وكالت ضميمه شوند. اين مورد قابل ذكر است كه اين اسناد بعد از عرضه به هيچ عنوان قابل پس گرفتن نيست.

مورد آخر در مورد پروانه وكالت و وكالت اتفاقي

همان گونه كه بيان كرديم ، براي وكالت اتفاقي الزامي است داوطلب اگاهي و علم لازم حقوقي را دارا باشد و در دادگستري به كار وكالت اشتغال نداشته باشد. در اين حالت قادر است براي نزديكان سببي و نسبي خود تا درجه دوم از طبقه سوم سه بار در سال مطالبه صادر شدن جواز وكالت اتفاقي كند.

به جز اين مورد وكيلاني كه مي خواهند در نزد قاضي در دادگاه حضور يابند الزامي است جواز وكالت دارا باشند. اگر كه وكيل مجوز وكالت داشته باشد اما براي به تمديد آن كاري نكرده باشد، جواز وكالت و دفاع از حقوق موكلان در دادگاه را نخواهد داشت.

متقاضيان وكالت بعد از پيروزي در امتحان و كارآموزي وكالت و بعد از بررسي صلاحيت‌هاي علمي صاحب پروانه وكالت مي شوند. الزامي است متقاضيان بعد از اتمام دوره كاراموزي دوباره در آزمون كتبي و شفاهي شركت كنند تا قدرت علمي انها بررسي شود كه به اين كار اختبار مي گويند.

وكيل عالي در اصفهان دانش اموخته علم حقوق در خصوص امر وكالت كليه پرونده هاي حقوقي شما را هدايت مي كند. جهت اخذ نوبت مشاوره حضوري يا غير حضوري از وكيل خوب و با تجربه مي توانيد از طريق سامانه رزرو نوبت سايت اقدام نماييد.

منبع :

https://vakil-esfahan.ir/وكيل-عالي-در-اصفهان/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.