شرايط طلاق زن

هر آنچه بايد از وكالت و حقوق بدانيد

شرايط طلاق زن

شرايط طلاق زن بدون اجازه شوهر

عقد نكاح شكل دهنده نخستين مبنا و اصل معيشت زن وشوهر است و بر اساس ضوابط جاري در كشور ما و همين طور بر اساس دين اسلام ، باطل شدن عقد نكاح در شرايط و زمان هاي ويژه اي رخ مي دهد كه از دسته موارد باطل شدن نكاح مي توان مواردي مانند باطل شدن عقد، درخواست طلاق از سمت زوج، طلاق توافقي و همينطور درخواست طلاق از سمت زن را نام برد.

زن در موارد ويژه اي قادر است از دادگاه در خواست طلاق كند و در صورتي كه هيچ يك از اين موارد و اوضاع مهيا نباشد و زوج درخواست زوجه خود موافقت نكند ، دادگاه حكم طلاق را صادر نمي كند . اما در صورت محرز بودن هر كدام از دوازده شرايط زير براي دادگاه ديگر به موافقت زوج نيازي نيست و در اين موارد دادگاه بي نياز به موافقت مرد حكم طلاق را مي دهد. براي اگاهي يافتن از شروط ضمن عقد و اگاهي از طلاق بي نياز به وجود مرد از بهترين وكيل طلاق در اصفهان كمك بگيريد. جهت آشنايي كاربران گرامي در اين مقاله به بررسي شرايط طلاق زن بدون اجازه شوهر مي پردازيم.

كمتر اتفاق مي افتد كه زن يا حتي مرد از حقوقي كه در ضمن عقد به هم واگذار كرده اند مطلع باشند. زوجه قادر است به خاطر ۱۲ شرطي كه در ضمن عقد در دفترچه ازدواج به ثبت رسيده از دادگاه در خواست طلاق كند.دفترچه‌هاي ازدواج كه در دفاتر ازدواج ثبت مي گردند بند‌هايي دارند كه اگر از سمت شوهر امضا شوند، زن اين اختيار را دارد كه پس از كسب اين شرايط در دادگاه‌هاي خانواده حضور يابد و در خواست طلاق كند.

در بند «الف» اين عقد نامه‌ها اورده شده است : ضمن عقد نكاح خارج لازم زوج شرط كرد، هر وقت طلاق به خواست زن نباشد و بر اساس بررسي دادگاه در خواست طلاق به خاطر تخلف زن از تكاليف همسري يا بد اخلاق و رفتار او نبود، مرد وظيفه دارد تا نصف مال موجود خود را كه در روز هاي زناشويي با او به كسب كرده است بر اساس ديدگاه دادگاه بلاعوض به زن بدهد.

در بند «ب» آن هم ضمن عقد نكاح خارج لازم مرد به زن وكالت بلاعزل با حق توكيل غير مي‌دهد كه زن اگر شرايطي به وجود امد ، از سمت مرد وكيل است خودش شخصاً يا با گزينش شخص ديگري به نام وكيل به دادگاه رجوع كند و پس از محرز شدن ادعا، تقاضاي طلاق كند.

شرط هاي ضمن عقد نكاح حاوي ۱۲ شرط است كه آن را شروط دوازده گانه عقد نكاح مي نامند. وكيل طلاق در اصفهان شرط هاي حق طلاق زن را اين گونه بيان مي كند:

۱- زن قادر است از دادگاه در خواست صادر شدن حكم طلاق كند، اگر كه شوهر از پرداخت خرجي به وي و انجام بقيه حقوق واجب زن به مدت ۶ ماه امتناع ورزد.

۲- در صورت بدرفتاري مرد به اندازه اي كه ادامه حيات و معيشت را براي زن غير قابل تحمل كند.

۳- مرد به بيماري خطرناك لا علاج مبتلا شود به اندازه اي كه سلامت زن را در خطر قراردهد.

۴- مرد ديوانه باشد وقتي كه امكان باطل كردن وجود ندارد.

۵- مشغوليت مرد به حرفه اي است كه به اعتبار و آبروي زن و منافع خانوادگي او صدمه بزند در اين زمان زن قادر است در خواست طلاق كند.

۶- صادر شدن حكم مجازات ۵ سال حبس يا بيشتر براي زوج ، يا جزاي نقدي كه به خاطر ناتواني از پرداخت، سبب ۵ سال بازداشت وي گردد يا حبس و جزاي نقدي كه همه در مجموع شامل به ۵ سال بازداشت يا بيشتر شود و حكم مجازات در حال اجرا باشد نيز يكي از شروط ضمن عقد نكاح است كه به زن توان طلاق گرفتن را مي‌دهد.

۷- مبتلا شدن مرد به هر نوع اعتياد اسيب زايي كه به تشخيص دادگاه به پايه زندگي خانوادگي اسيب مي زند و ادامه زندگي را براي زن سخت وصعب مي كند مثل اعتيادي كه سبب بيكاري مرد، فروش وسايل منزل و صدمه رسيدن به سلامت جسمي و روحي زن و فرزند شود.

۸- در صورتي كه مرد معيشت خانوادگي را بي بهانه قابل قبول ترك كند يا اينكه ۶ ماه پي در پي بي بهانه قابل قبول غيبت كند، زن قادر است با رجوع به دادگاه و بي حاضر شدن شوهر طلاق خود را ثبت نمايد.

۹- محكوميت حتمي مرد به خاطر انجام جرم و اجراي هر نوع جزا شامل حد و تعزير است كه خلاف ابرو و شان خانوادگي زن باشد. مشخص كردن اين مسئله هم با دقت به شرايط و موقعيت زن و عرف و ضوابط ديگر با دادگاه است.

۱۰- در صورت بچه‌دار نشدن مرد بعد از گذشت ۵ سال از زندگي مشترك به خاطر عقيم بودن يا مشكلات جسمي ديگر است كه در اين زمان زن قادر است در خواست طلاق بدهد.

۱۱- همين طور اگر مرد گم شود و طي ۶ ماه بعد از رجوع زن به دادگاه يافت نشود دادگاه حكم طلاق مي دهد.

۱۲- ازدواج دوباره زوج بي رخصت زوجه كه اگر اين مورد رخ دهد، زن حق طلاق را از مرد مي‌گيرد.

در صورت رويارويي با هريك از مشكلات حقوقي خانواده ، از جمله طلاق مي توانيد با بهترين وكيل طلاق اصفهان تماس گرفته و راهنمايي هاي لازم را دريافت نماييد.

منبع : source

https://vakil-esfahan.ir/وكيل-طلاق-در-اصفهان/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.